Pragnę przedstawić Wam pierwszą oficjalną aktualizację serwera klanowego Desert Storm. Mówiąc po krótce update wypadałoby określić raczej mianem "łatki" serwera, uzupełnieniem pewnych luk i wyraźnych niedociągnięć. Za nadrzędny cel postawiłem sobie usprawnienie systemu statystyk, dzięki któremu możecie trzymać rękę na pulsie podczas gry i porównywać swoje osiągnięcia z innymi graczami. Postarałem się także o dodatkowe 2 areny deathmatch a także zabezpieczenie przed fake killem. Ponadto na serwerze pod znakiem v1.0.1 ujrzycie pewne drobne, kosmetyczne zmiany w wyglądzie ekranu. Ale zacznijmy od początku
W dniu 1 września, kiedy światło dzienne ujrzał nasz nowy serwer pod znakiem nowej dywizji otrzymaliście do dyspozycji komendę /stats. W niej zawartych było zaledwie kilka, drobnych i niekiedy abstrakcyjnych zapisów, jak choćby numer ID. Ów okrojoną wersję poszerzyłem o dodatkowe zapisy, dzięki czemu możecie lepiej śledzić przebieg własnej gry. Do nowych statystyk zaliczają się głównie: Czas gry, Zabójstwa, Poniesione śmierci, osiągnięcia z atrakcji. Statystyki te będą rozszerzane w szczególności w sytuacji, gdy na serwerze pojawi się system transportu, a nastąpi to stosunkowo niedługo (wykonałem już sprawny prototyp misji transportu).
Od dnia dzisiejszego możecie korzystać do rozpuku z dwóch nowych aren deathmatchowych. Pierwszą z nich na pewno kojarzycie z innych serwerów SA-MP, na których zagościła ona na stałe - Minigun. Miejsce gry jest standardowe, w prawym górnym rogu stanu San Andreas, w jednej z licznych elektrowni. Druga arena to /rzez, która nazwę zawdzięcza miejscu, w którym rozgrywa się sieka na shotguny (rzeźnia). Gracz otrzymuje shotgun w nielimitowanej ilości oraz możliwość zebrania gdzieś w zaułkach Rifle. Powodzenia i czujności!
Wciąż priorytetem podczas aktualizowania serwera jest praca nad tym, aby uniemożliwione było oszukiwanie w grze. Tym bardziej powinno cieszyć, że wraz z pierwszą aktualizacją zablokowana zostanie możliwość stosowania tzw. "Fake-Kill", czyli masowego auto-zabijania bez udziału innych, uczciwych graczy. Stosowanie fake-killa może doprowadzić nawet do przeładowania i "scrashowania" serwera. Jest to drugie już zabezpieczenie przed nieodpowiedzialnymi działaniami cheaterów na naszym serwerze.
Przeniesiony z górnego prawego rogu na przeciwległy, lewy dolny został numer wersji gamemodu naszego serwera, natomiast w miejscu nad paskiem zdrowia i stanu kamizelki pojawiła się bieżąca, rzeczywista godzina oczywiście zgodna ze środkowoeuropejską strefą czasową. Poprawiona została również komenda /gg, z której korzystanie wiązało się z zablokowaniem ruchu postaci. Wyeliminowany całkowicie został również błąd, w wyniku którego informacje o walizce i progresie na /sianie nachodziły na siebie w prawym dolnym rogu ekranu, gdy ów walizka była postawiona na mapie, a sam gracz przebywał na w/w atrakcji. Poprawiono też wiele nieznacznych, nierzucających się w oczy błędów komend czy systemów, a także poprawiono wizualnie kilka kwestii w tym także względem administracji (nowy wygląd admin chatu). Kolejne poprawki i eliminacje błędów będą następowały sukcesywnie.
Miłej i owocnej gry,
Genesis.
Edytowane przez Genesis dnia 06-09-2015 02:41