Witam. Dziś nastał niewątpliwie piękny dzień dla graczy SA-MP'owego serwera klanu Desert Storm. Aktualizacja v1.1 gwarantuje masę nowych atrakcji, miejsc do zabawy, system pracy (wraz z awansami!) nowe usprawnienia dla administracji i wiele innych atrakcji, również związanych z mapą San Andreas. Nie da się ukryć, że od poprzedniej aktualizacji serwera minął miesiąc, przez co Wy, gracze, musieliście borykać się z trudnościami gry przez bardzo długi czas, często rezygnując z gry w ogóle. Najbardziej rzucającym się chyba błędem w grze był zegar, który wraz z dużym update'm został usprawniony. Ale po kolei, zapraszam Was zatem do zapoznania się z nowościami na Polskim Serwerze =DS= SA-MP!
Nareszcie nastała ta wiekopomna chwila, choć jeszcze przed trzydziestoma dniami podawałem informacje, że inne niż białe pseudonimy są na razie niewykonalne. Los chciał, że natrafiłem w sieci na dość rzeczowy poradnik innowacyjnego operowania na zmiennych w języku programowania i stało się - pseudonim w grze zaczął nabierać kolorów w zależności od ustawień zmiennych! Dzięki temu pomocnemu rozwiązaniu i poświęceniu sporej ilości czasu udało się stworzyć panel oferujący zmianę koloru nicku (także blipu na radarze oraz w liście graczy pod klawiszem TAB) na 30 różnych odcieni, począwszy od krwistej czerwieni, poprzez oliwkowy, pszeniczny lub po prostu zielony, na srebrnym czy stalowoszarym skończywszy. Kolor zostaje zapamiętany przez serwer niezależnie, czy zostanie on zrestartowany czy tymczasowo zamknięty. Po wejściu na serwer będziecie posiadać wybrany przez Was odcień lub kolor. Miłej zabawy!
Przy okazji porządkowania skryptu zorientowałem się, że tekst (i ogół okienek) informujący o karze dla gracza został przeze mnie uporządkowany w stopniu...zerowym. Nie wspominając o jego wydajności. Oczywiście gracz nie widział tego, jak serwer musiał pocić się, by wyświetlać i zdejmować z "wizji" okienka z informacją, kto kogo wyrzuca z serwera. Dlatego od dziś serwer dysponuje nowym, skróconym w swojej treści admin boxem, wyświetlanym obok HUD'u. Wygląd prezentowania informacji nie uległ większym zmianom, natomiast chodzi tutaj o optymalizację skryptu.
A to gratka. Nie znajdziecie tego na żadnym innym serwerze SA-MP, gwarantuję Wam to. System zarabiania dolarów poprzez pracę biurową! Wystarczy, że udasz się do jednego z drapaczy chmur w centrum Los Santos (zaznaczony jest on na radarze) i...to tyle! Już możesz przystąpić do zarabiania! Zabawa polega na zbieraniu dolarów porozrzucanych po całym wnętrzu biura. Za każdego dolara otrzymujemy jeden punkt doświadczenia (exp) w pracy w biurze. Ilość punktów możemy podpatrzeć w swoich /stats oraz, jeśli jesteśmy w biurze, tuż nad radarem. Poza punktami za każdą zebraną ikonkę pieniążka otrzymujemy oczywiście wynagrodzenie, początkowo $5 za każdą ikonkę. Wraz z wzrastającym exp'em wzrasta wynagrodzenie, od 200 punktów jest to już $15 itd. Jeśli nie masz pieniędzy na naprawy czy bronie, zachęcam do zaglądania do biura! Jeśli jednak chcesz zarobić, ale nie interesuje Cię bieganie za pieniędzmi...
...możesz za pieniędzmi jechać. Oto system transportu, stworzony na nieskazitelny, boski wzór tego z LU-DM. Wsiadacie za kierownicę dostawczaka / TIRa z naczepą i podjeżdżacie do dowolnego miejsca załadunku (Doki w LS, SF, Magazyny w LV czy Fabryka w Blueberry). Zostajecie zapytani, z czym chcecie jechać oraz poinformowani, ile za to grozi Wam wypłaty na Wasze konta. Naturalnie, nagroda jest ściśle uzależniona od dystansu, jednak jest on aktualnie brany "na oko", więc możecie wyczaić, który Wam opłaca się najbardziej i z nim jeździć zarabiając pieniądze. Wraz z wejściem transportu otrzymujecie nową komendę - /tstats. Dzięki niej sprawdzicie, ile w historii swoich transportów przewieźliście drewna, ile natomiast cementu.
Kilka słów o nowych komendach administratora, a przyznać należy, że trochę ich przybyło. Przede wszystkim są to komendy, które operują na grupie wszystkich graczy na serwerze. I tak oto od dziś administrator jedną komendą może: Teleportować wszystkich do siebie, dać wszystkim daną broń czy rozdać każdemu kamizelkę. Są to niezbędne komendy dla administratora podczas obsługi Spotkań Klanowych. Nowymi komendami są także /savepos i /telpos, znane z LU-DM. Naturalnie, działają one na zasadzie zapisu przez Administratora pozycji na mapie, aby każdy gracz mógł komendą teleportować się w ów wskazane miejsce. Nowością względem poprzedniej wersji jest także możliwość swobodnego rozdawania graczom gotówki (Komenda dostępna od poziomu Administratora wzwyż).
Dzięki zaangażowaniu Jarząba oraz próśb zarówno jego jak i innych kilku klanowiczów, postanowiłem w tej aktualizacji dodać licznik prędkości w pojazdach. Jest on bardzo prosty, żadna bomba graficzna - ot, cyfrowy wyświetlacz. Mam nadzieję, że prostota przypadnie w tym wypadku Wam do gustu szczególnie, że licznik prędkości sprawuje się dobrze. Szerokości na drogach i pamiętajcie, 50/h w zabudowanym!
Pierwszą i kardynalną drobną zmianą jest naprawa zegaru odmierzającego rzeczywisty czas w grze. Poprzednia jego wersja pokazywała właściwą godzinę tylko ostatnio połączonemu z serwerem graczowi. Inną, kluczową dla serwera sprawą jest naprawa błędu w pojazdach latających, gdy to podczas wyciągania i chowania podwozia naprawiany był samolot (najczęściej zbędnie, pożerając z konta $400). Aby naprawić samolot należy wpisać komendę /napraw lub /fix, bind nie obsługuje już pojazdów latających z wysuwanym podwoziem. Na prośbę eXe^ zmieniony został także arsenał broni na spawnie, od dziś dołączając do gry (oraz po każdej śmierci w trybie freeroam) otrzymujecie Pistolet, AK47, Karabin Snajperski oraz MP5 w stosownej, nie przesadzonej ilości. Drobnym zmianom uległa także mapa serwera. Zaktualizowane zostały bowiem Kanały podmiejskie. Od dziś możecie swobodnie korzystać z kanałów ściekowych (jakkolwiek to nie brzmi) na odcinku Seville - Willowfield. Naturalnie oprócz tego wszystkiego, co zostało nadmienione dokonane zostały także inne drobne zmiany, o których nie warto się rozpisywać, ponieważ nie mają one wpływu na rozgrywkę.