Rocznica reaktywacji klanu - podsumowanie | Spotkanie Klanowe #11
Dodane przez eXe^ dnia January 24 2016 10:54:24
Dokładnie 24 stycznia 2015 roku o godzinie 18:00 po 4 latach i 3 miesiącach zamrożenia klan Desert Storm został reaktywowany!
Od tego czasu minął równy rok. Rok który obfitował w masę wydarzeń w klanie, w multum przemian, zmian personalnych, oraz początkowych założeń.
Rok temu w ten zimowy wieczór, gdy wbiliśmy na Polską Scenę by ogłosić wszystkim, że klan =DS= oficjalnie powraca do życia skład w porównaniu z dzisiejszym różnił się tak bardzo jak GTA2 względem kolejnej wersji. Wtedy wyłącznie w VC-MP (i z zamiarem gry jedynie w ten MP) skład wyglądał następująco: Larry jako Clan Lider, eXe^ wraz z RwwpL jako Vice Liderzy oraz klanowiczami takimi jak: Mexikanos, KinG, Sony, Szajkk, Valdo, Domin. Z tamtego składu zachowało się 2 graczy - obecni liderzy. Jedni nigdy, nic nie znaczyli dla =DS=, inni w mniejszym lub większym stopniu byli zaangażowani w życie klanu, jednak wszystkich prędzej czy później spotkał ten sam los - zostali usunięci za brak aktywności, bądź sami zrezygnowali z DS.
Ten news będzie bardzo obszerny, będzie zawierał w miarę szczegółowe podsumowanie tego roku, poszczególnych wydarzeń, sporo statystyk i liczb, więc jeśli nie masz zamiaru doczytać go do końca najlepiej odpuść sobie w tym momencie :). Resztę zapraszam do lektury. Na początek zbiór najważniejszych wydarzeń, miesiąc po miesiącu:



* STYCZEŃ
Oficjalna reaktywacja klanu.
Dołączyli: Kunio, Kokosz, Roy_06, Michcio, HARDKOR.



* LUTY
Pierwsza po reaktywacji klanówka z klanem Master Clan wygrana 10:0. W składzie DS: Luk4s0, Bastian.
Zakup stałego hostu pod serwery, który jest użytkowany do dnia dzisiejszego.
Dołączyli: Bastian, Bezix, JarzabPL, Scootermod, Santon, Luk4s0, Piterus.
Odeszli: Bastian.



* MARZEC
Klanówka z klanem Polish Style przegrana przez DS 10:4. W składzie DS: Larry, Piterus, HARDKOR, eXe^.
Pierwsze Spotkanie Klanowe w Desert Storm.
Rozegranie turnieju klanowego Stubby League [VCMP], którego zwycięzcą został Piterus.
Otwarcie dywizji DS w Liberty Unleashed.
Misja Klanowa #3 w VC-MP.
Dołączyli: TheMaychalPl, Genesis, Fox.
Odeszli: KinG, Roy_06, MexikanoS.


TOP3: Stubby League
Piterus
Szajkk
Larry


* KWIECIEŃ
Pierwsze Spotkanie Klanowe Desert Storm w dywizji LU.
Awans eXe^ na Clan Lidera, oraz Kunia na Vice Clan Lidera.
Maraton Klanowy #3 w VCMP wygrany przez RwwpL.
Dołączyli: DanielBG, Vandi, OrZel, Glaca, KarnyBanan.
Odeszli: Michcio, Sony, Kokosz, Piterus.


TOP3: Maraton #3 VCMP
RwwpL
Piterus
JarząbPL


* MAJ
Migracja dywizji VC-MP na wersję 0.4.
Odejście z klanu Vice Clan Lidera - RwwpL.
Dołączyli: Waluta, Pav, Szachu, Bania.
Odeszli: Santon, Luk4s0, Valdo, RwwpL.



* CZERWIEC
Rozegranie turnieju klanowego Shotgun League [LU], którego zwycięzcą został Larry.
Dołączyli: Green, Cement, Seed1212, Grove.
Odeszli: Szajkk, Scootermod, DanielBG, OrZel.


TOP3: Shotgun League
Larry
HARDKOR
Waluta


* LIPIEC
Awans Genesisa na drugiego Vice Clan Lidera.
Pierwsza w historii klanu DS klanówka w dywizji LU z klanem Koxy Świata wygrana 10:0. W składzie DS: Larry, Vandi oraz Szachu.
Klanówka w LU z klanem Corleone Gang wygrana 10:1. W składzie DS: Larry, Kunio oraz HARDKOR.
Maraton #4 w VC-MP.
Dołączyli: jackes10, Piterus, RwwpL.
Odeszli: Domin, Glaca, Seed1212, Waluta, KarnyBanan.


TOP3: Maraton #4 VCMP
Fox.
TheMaychalPl
Patjx (gość)


* SIERPIEŃ
Pierwsza klanówka pomiędzy polskimi klanami w wersji 0.4 wygrana przez DS z Corleone Gang 10:6. W składzie DS: Kunio, Piterus oraz Larry.
Dołączyli: Marcepan, Xenon, Ramona.
Odeszli: brak.



* WRZESIEŃ
Otwarcie dywizji DS w San Andreas Multiplayer.
Pierwsze Spotkanie Klanowe Desert Storm w dywizji SA-MP.
Usunięcie z klanu jednego z Vice Liderów - Kunia.
Dołączyli: Adixxon, ermaccer, danielius34.
Odeszli: Green, Kunio.



* PAŹDZIERNIK
Awans Vandiego na drugiego Vice Clan Lidera.
Rozegranie turnieju klanowego Three Weapons League [SAMP], którego zwycięzcą został Fox.
Dołączyli: brak.
Odeszli: Pav, Grove1992PL, jackes10.


TOP3: Three Weapons League
Fox.
eXe^
Bezix


* LISTOPAD
Zakończenie SA Rally [SAMP] po sześciu odcinkach, którego zwycięzcą został eXe^.
Dołączyli: brak.
Odeszli: Marcepan, Glaca, danielius34, Ramona, RwwpL.


TOP3: SA Rally
eXe^
Szachu
Bezix


* GRUDZIEŃ
Misja Klanowa #4 i jednocześnie pierwsza w historii klanu w LU.
Dołączyli: Touch, Kameleon, KeeBot.
Odeszli: Adixxon, JarzabPL.



* STYCZEŃ
Rocznica reaktywacji klanu.
Dołączyli: MichaX.
Odeszli: brak.



W tym miejscu warto także wspomnieć o osiągnięciach klanowiczy =DS= w organizowanych przez administrację LU-DM turniejów takich jak AK League, czy też Stubby League na wersji 0.4.
W przypadku turnieju AK League organizowanego w czerwcu 3 miejsce wywalczył sobie jego organizator - Vandi.
Organizowane przez powyższego klanowicza rozgrywki Stubby League na 0.4, które odbywały się w lipcu na 3 miejscu zakończył z kolei HARDKOR. Nad nim uplasowali się nie reprezentujacy w tamtym czasie naszego klanu na 1 mjs: Xenon, oraz Piterus na 2.

W plebiscycie organizowanym przez Piterusa podsumowującym rok 2015 Desert Storm zwyciężyło w kategorii 'klan roku' co nie jest wielkim osięgnięciem ponieważ nie mieliśmy konkurencji (dosłownie). Tytuł gracza roku LU-DM powędrował do HARDKORA, a w kategorii gracz roku VC-MP ex aequo na 1 miejscu znaleźli się Xenon, oraz Piterus.


Na podsumowanie tego podsumowania filmik zawierający screenshoty z gry z całego roku po reaktywacji. Screeny zostały dodane od najstarszych do najnowszych wydarzeń. Warto sobie jeszcze raz przypomnieć, powspominać. Roczek w pigułce. Polecam oglądać w najwyższej jakości, najlepiej na fullscreenie by nic nie umknęło waszej uwadze :D. Życzę miłego oglądania:





Pewnie nikt z was nie przepada za matematyką w szkole, jednak nie obejdzie się na tym podsumowaniu bez poruszania się wśród liczb, które zawsze dobrze oddają to co się działo w danych kategoriach. W statystykach tych pominięci zostali liderzy z wiadomych względów - ze względu na pełnione funkcje mogli by zająć wszystkie najwyższe miejsca w poszczególnych kategoriach. Zapraszam do zapoznania się z multum statystyk poszczególnych graczy, oraz statystyk strony klanowej i wiele więcej.



AKTYWNOŚĆ W GRZE

Na pierwszy ogień pójdzie według mnie najważniejsza statystyka z tego roku, czyli Ranking Aktywności. Czemu najważniejsza, ktoś mógłby zapytać... A to dlatego, że DS to klan grający w gry-multiplayery, a w końcu sam Ranking Aktywności idealnie oddaje to kto, jak i ile zaangażowania włożył w wspólne granie.



W tabelce można wyróżnić 2 części: VCMP, LU, oraz SAMP są to wyłącznie Spotkania Klanowe a ilość maksymalnych punktów do zdobycia w danych dywizjach jest równoznaczna ilości SK. Z kolei Inne to wszystkie dodatkowe inicjatywy, wydarzenia takie jak Turnieje, Misje Klanowe, Maratony, oraz opis własnej kariery. W tej kategorii można było zdobyć maksymalnie 10 pkt.

Mimo prowadzenia przez pewien czas HARDKORA w Rankingu, którego później na 1 mjs zastąpił Jarząb, to Fox., który w późniejszym czasie wyprzedził obu zachował już swoją pozycję do końca, nie będąc zagrożony. Warto tutaj podkreślić, że z Spotkań Klanowych w VC-MP największą aktywnością wykazał się HARDKOR. Z kolei Spotkania Klanowe w LU, oraz SAMP zostały całkowicie zdominowane przez Foxa, który w tych dwóch dywizjach stawił się na wszystkich SK.
Jeśli chodzi o zaangażowanie się w dodatkowe inicjatywy, na tej płaszczyźnie zwycięstwo odniósł Piterus.




AKTYWNOŚĆ NA STRONIE

Skoro jest Ranking Aktywności, który pokazuje zaangażowanie w grze, to nie powinno zabraknąć rankingu, który oddaje, obrazuje aktywność poszczególnych graczy na stronie klanowej, którzy mieli okazje udzielać się na niej przez ten rok.



Tutaj na pierwszy rzut oka widać, że aktywność na stronie została zdominowana przez dwóch graczy: Piterusa i HARDKORA, którzy znaleźli się na podium w każdej z kategorii. W mniejszym stopniu także można zaliczyć do tego grona Bezixa.



STAŻ W KLANIE

Kolejną kategorią będzie staż klanowiczy w klanie. Na pierwszy rzut oka widać kto jest w DS praktycznie od początku i niektórzy śmiało już w tym momencie zasługują na przydomek starych wyjadaczy w szeregach Desert Storm. Hołd dla weteranów i życzę sobie, a przede wszystkim im by byli z nami jak najdłużej.




NIEOBECNY USPRAWIEDLIWIONY

Ta z kolei mniej chlubna klasyfikacja, osób które najczęściej się usprawiedliwiały z powodu nieobecności na Spotkaniach Klanowych, czy też różnego rodzaju wydarzeniach. W tym wypadku pod uwagę brane były jedynie usprawiedliwienia, zawarte w przeznaczonym do tego temacie z pominięciem wszelakich usprawiedliwień w shoutboxie, komentarzach czy też na GG.

W tym mało pozytywnym rankingu pierwszy stopień podium należy się dla Szacha, który usprawiedliwiał się, aż 5 razy. Za nim na równi znajdują się Bezix, oraz Vandi mając po 3 usprawiedliwienia. O jedno mniej dołożyli Piterus, wraz z Cementem.



STATYSTYKI KLANU


Tutaj można wyróżnić trzy najważniejsze kategorie: Spotkania Klanowe, inne dodatkowe inicjatywy takie jak Turnieje, Misje, Maratony, oraz rozegrane Klanówki. W pierwszym roku po reaktywacji odbyło się łącznie 23 Spotkań Klanowych:
* VCMP: 10
* LU: 9
* SAMP: 4


Klan DS rozegrał w tym roku łącznie 5 Klanówek, z czego 4 zakończyły się zwycięstwami. Dwie z pięciu CW miały miejsce w LU, a pozostałe trzy w VC-MP. Uczestnicy klanówek zdobyli dla klanu łącznie 44 fragi, tracąc ich 17.

Największą frekwencję doświadczyliśmy na Spotkaniu Klanowym #7 w LU, na którym zjawiło się łącznie 16 osób. 15 osób zjawiło się na Spotkaniu Klanowym #8 w VC-MP, które było pierwszym w wykonaniu Vandiego w roli Vice Lidera, a także na Spotkaniu Klanowy #3 w LU.

Warto zwrócić uwagę, że przez ten rok przewinęła się masa graczy, która nie reprezentnuje już DS. Dokładnie liczba tych graczy to: 31.

Obecnie średnia wieku wszystkich członków klanu wynosi 18,05, a z pośród 17 klanowiczy 10 jest już pełnoletnich.

W dziale z Rekrutacją zostało złożonych 50 podań (w tym podwójnie składane przez pojedyncze osoby).

Dodatkowo Galeria klanowa przez ten rok została wzbogacona, aż o 1771 screenów.



STATYSTYKI STRONY KLANOWEJ


Na stronie zarejestrowało się łącznie 87 użytkowników (odliczając od tego zbanowane, oraz usunięte konta botów).

Nasi Liderzy, oraz Vice Liderzy napisali łącznie 50 newsów, co w skali roku daje średnio jednego newsa na ponad tydzień.

Pod tymi newsami nasi użytkownicy zostawili łącznie 250 komentarzy.

Userzy napisali łącznie 801 postów na forum, oraz 2103 wiadomości w Shoutboxie.

Strona osiągnęła ponad 32k Unikalnych wizyt co jest bardzo dobrym wynikiem, dla klanu który gra w klasyki takich gier jak GTA III, czy Vice City.

Na stronie klanowicze mieli okazję głosować w 20 Ankietach, w których oddali łącznie 267 głosów.
Dowiedzieliśmy się z nich m.in, że największy procent klanowiczy korzysta z systemu Windows 7, najlepszą serią GTA jest Vice City, najlepszym bohaterem Tommy Vercetti, a najlepszymi miastamiLos Santos z San Anderas, oraz GTA V, a także Vice City z swojej pierwotnej wersji. Warto tutaj także odnotować, że w głosowaniu na najlepszy MP (z pośród tych w których DS ma swoje dywizje) wygrał SAMP, jednak o jeden głos mniej (po 5) miało VC-MP, oraz Liberty Unleashed. Z kolei bardziej jednogłośna okazała się ankieta na wersję VC-MP, gdzie zdecydowanie wygrało 0.3z R2.



PODSUMOWANIE


Przytaczając swoje słowa z przed roku (Nasz główny cel to zebrać paru ludzi i stworzyć z tego zgraną ekipę (...)) należy sobie zadać pytanie czy Nasz cel został zrealizowany? Bez wahania można odpowiedzieć - tak. Został zrealizowany w 200% bo nikt z osób, które wzięły na barki projekt o nazwie 'Reaktywacja DS' nie przypuszczały, oraz nie zakładały że okaże się on takim sukcesem. Pewnie wiele osób stwierdzi, że wyolbrzymiam, koloryzuję. Warto jednak spojrzeć na intensywność naszych działań, a przede wszystkim na fakt, że reaktywując klan w tak chujowych dla VC-MP czasach, w których gra dosłownie garstka Polaków pokazaliśmy, że można stworzyć klan na poziomie, a przede wszystkim go utrzymać przez taki długi okres czasu, bo to jest sztuką. A ta sztuka patrząc wstecz na klanową scenę VCMP w ostatnich 5, 6 latach udała się tak niewielu klanom, że ślepy drwal byłby je w stanie zliczyć na palcach jednej ręki. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy tego wszystkiego bez Waszego wkładu, najprościej pisząc - bez graczy, jednak w jakiś sposób Ci gracze się tu znaleźli co wcale nie jest takie oczywiste jak się wydaje, czego przykładem są klany działające w ostatnich latach, których głównym problemem była właśnie aktywność klanowiczy, często równa zeru. Jak już kiedyś wspominałem największą dawkę graczy dostarczyła nam dywizja LU (z 17 obecnych klanowiczy 7 stawiało pierwsze kroki na LU-DM), dzięki której wielu graczy dołączyło także do pozostałych dywizji.
Jesteśmy w miejscu w którym jesteśmy, ten rok szybko minął. Życzę sobie, by kolejny nie był gorszy od poprzedniego i owocował w masę wydarzeń, które kiedyś w przyszłości przełożą się na coś bezcennego - wspomnienia. Mimo, że wiele osób życzy nam źle, co wcale nie powinno dziwić w dalszym ciągu idziemy do przodu robiąc swoje nie oglądając się na zawistne spojrzenia i będziemy to robić dalej. Ja ze swojej strony obiecuję, że zrobię wszystko by klan przetrwał jak najdłużej na scenie w dobrym stylu, a żadna gówno-burza, czy pojedyncze jednostki tego nie zmienią :D.
Na koniec pragnę podziękować wszystkim obecnym klanowiczom, za to, że są z nami i w mniejszym, lub większym stopniu sprawiają, że ciągle funkcjonujemy.

Chcę też poinformować, że z dniem dzisiejszym w klanie zostaje wprowadzona ranga - Veteran. Krótki jej opis: Veteran, to klanowicz, który jest w klanie przynajmniej rok (365 dni). Będzie to odnotowane w panelu ze składem, oraz odmiennym kolorem nicku na stronie, względem zwykłych klanowiczy. Mam nadzieję, że niejeden zostanie wyróżniony tą ranga.
Jeśli chodzi o Ranking Aktywności, zostaje on prowadzony w dalszym ciągu na starych zasadach. Jedyna zmiana będzie taka, że Ranking zostanie rozbity na 2 części: ten ogólny, czyli Ranking Aktywności od reaktywacji klanu, oraz nowy w którym każdy zaczyna od zera; ranking liczący aktywność klanowiczy od drugiego roku reaktywacji, co oznacza, że pierwsze punkty do niego będzie można nabić na dzisiejszym Spotkaniu Klanowym w VC-MP 0.3z R2 na które serdecznie zapraszam. Nie będzie fajerwerków, nie będzie multum atrakcji - będzie klasyczna napierdalanka.

Zachęcam do komentowania, wypowiadania się a może do przedstawiania jakichś swoich propozycji związanych z nadchodzącym drugim rokiem po reaktywacji i trzecim ogólnie działalności DS.
Zapraszam też do zapoznania się z dalszą częścią newsa zawierającą wypowiedzi naszej załogi ;).
Pozdrawiam, eXe^.



Poniższa część newsa została napisana przez: Larrego


Dokładnie ROK temu reaktywowałem Klan Desert Storm, odbyło się to po 4 latach i 3 miesiącach od zamknięcia. Przez ten okres w klanie dużo się działo właśnie, strona przez cały ten rok przybierała na wyglądzie i estetyczności. Przewinęło się moim zdaniem dużo ludzi, jak na te czasy. Były też różne problemy i sprawy, które zawsze zostały rozwiązane w miarę szybko. Odbyło się też sporo inicjatyw w ciągu tego roku, co jest bardzo dobrym wynikiem, nie przypominam sobie, żeby w jakimś klanie przez rok tyle się działo. Jako założyciel i główny szef tego klanu życzę wszystkim zadowolenia z klanu, żebyśmy byli zgraną ekipą, dogadywać się i robić na ile damy radę, aby właśnie w DS czuć się dobrze, działając w trzech dywizjach, trylogii 3D. Mam nadzieję, że ten drugi rok będzie równie dobry, jak pierwszy i w styczniu 2017 roku będziemy obchodzić DRUGI rok od reaktywacji. Dziękuję eXe^, Genesisowi oraz Vandiemu, za pracę na rzecz DS. Nasze założenia wraz z reaktywacją wypaliły, czego efektem jest rok działania na dobrym poziomie. Dziękuję też Klanowiczom za wszystko co robią dla DS. Myślę, że się nic nie zmieni w ciągu kolejnych miesięcy, a może poprawi nawet, co będzie jeszcze lepszym plusem dla nas wszystkich. Z mojej strony będzie na tyle, pozdrawiam wszystkich serdecznie w tym drugim roku działalności DS.


Poniższa część newsa została napisana przez: Genesisa

hello Witam państwa uprzejmie.

Rok 2015 upłynął w naszej społeczności pod znakiem wielu przemian w klanie i nowości technologicznych, których doświadczyliśmy na platformach, gdzie spotykamy się by ze sobą grać. Nieustannie przychodzi nam podziwiać coraz nowsze warunki do gry. Kluczowymi dla tych zmian było otworzenie serwera VC-DM na platformie VCMP 0.4 oraz uruchomienie serwera SAMP dla naszego wąskiego grona graczy. Obserwowaliśmy też wiele przemian systemu serwera LU-DM, który na przestrzeni ubiegłego roku był wielokrotnie aktualizowany i poszerzany o nowe możliwości i atrakcje dla graczy. Wreszcie, doświadczyliśmy wielu przemian w wewnętrznej strukturze naszego klanu, wielu niefortunnych i tych wartościowych zbiegów okoliczności oraz licznych roszad zespołowych. W roku 2015 przez klan przewinęło się mnóstwo osób. Część z nich jest z nami do dziś, niektórzy pojawili się i odeszli w niepamięć szybciej, niż przyszli, inni natomiast, choć od zawsze obecni zdecydowali pożegnać się z miejscem w klanie. Brak rywalizacji między klanowych spowodował niemały zamęt w naszej społeczności. Niegdyś klany żyły nieustannie trwającymi walkami, gracze kształcili się dzielnie we władaniu daną bronią. Dziś należy mówić raczej, że klan to stowarzyszenie zrzeszające graczy dla lepszej komunikacji, organizacji wydarzeń itp.

Grając z Wami od marca przeżyłem wiele niezwykłych chwil, niestety z czasem doświadczając też wielu nieprzyjemności, ale jak to mawiają, "Nie krytykowany jest tylko ten, który nie robi nic". Podsumowując okres wiosenny pragnę podkreślić, że jest to najlepiej dotychczas wspominany przeze mnie okres, gdzie poznawałem każdego z osobna, rozpływałem się w możliwościach serwera i cieszyłem się na spotkania czy eventy. Później, w czerwcu 2015 rozpoczęły się pierwsze, bardzo wstępne rozmowy na temat ewentualnego powstania serwera SAMP dla graczy naszej społeczności. Po uzyskaniu drogą głosowania na stronie klanu pozytywnej opinii rozpocząłem planowanie serwera, co wiązało się też z uzyskaniem awansu na Wicelidera Klanu obok Wrzosia. Wakacje upłynęły mi (oczywiście, mam na myśli tylko czas poświęcony dla klanu) pod oznaką SAMP, gdzie pieczołowicie pracowałem nad serwerem wraz z moimi nieocenionymi pomocnikami, Cementem, Szachem oraz Jarząbem, którym do dziś stokrotnie dziękuję za ówczesną pomoc, naprawdę doceniam Wasz wkład w serwer, który powstał dla nas wszystkich. W momencie gdy 1 września uruchomiono serwer i dywizję, stosunki między mną a już wówczas Kuniem nie należały do lepszego sortu, co doprowadziło do odejścia z klanu Wrzosia. W tej kwestii nie ma o czym pisać, padło wystarczająco wiele słów, jednak ponieważ odbyłem niedawno dość niezwykłą rozmowę z jednym z ex-klanowiczów, pragnę tu nadmienić kilka słów i odgrzać starego kotleta na podsumowanie 2015 roku. Otóż pragnę podkreślić, że zarówno decyzja o tym, że wykonam serwer SAMP, że będę go aktualizował, decyzje o turniejach i udziałach w nich, decyzje podejmowane w innych sprawach, grafiki na forum i wszystkie inne duperele to decyzje podejmowane zawsze przeze mnie dobrowolnie. Zarówno eXe^ czy Larry mogą i mają prawo i słuszność powierzając mi część obowiązków bo taka jest struktura klanu, ale nic nie dzieje się pod wyłącznym wpływem któregokolwiek z liderów. Niektórzy nieobecni w klanie sieją ferment, że jestem tu tylko posłusznym pieskiem - to świadczy jedynie o, z szacunkiem, ale braku jakiegokolwiek wyczucia moralnego i nieświadomości herezji, które puszcza dalej w świat. Przejdźmy z powrotem na serwer SAMP, o którym powiem kilka uwag ze względu na pieczę którą nad nim sprawuję.

Najważniejszymi punktami roku 2015 w dywizji SAMP to turnieje Three Weapons League oraz SA Rally, które cieszyły się dużą popularnością. Mi naturalnie szczególnie w pamięć zapadł rajd San Andreas, ze względu na cotygodniowe emocje na różnych trasach rajdu, kwalifikacje przed każdym odcinkiem, ale przede wszystkim ze względu na zaangażowanie uczestników. To radość widzieć graczy, którzy biorą się na poważnie za treningi i pracę aby odnieść sukces w turnieju, walcząc o każdy punkt w klasyfikacji generalnej. W 2016 dołożę starań, aby zorganizowana została druga edycja, być może nieco bardziej szalona. Co zaś się tyczy silnika, który napędza naszą grę na SAMP? Otóż serwer jest aktualnie przygotowywany na potężną aktualizację wzbogacającą rozgrywkę o kilka różnych trybów gry w przyjemnej dla oka grafice. Przygotowywane są systemy własności prywatnej, takiej jak apartament, pojazdy oraz broń. Nowością będą także poziomy doświadczenia, które będą określały Wasze zaawansowanie w grze, dodawały respektu oraz umożliwiały odblokowywanie kolejnych możliwości, broni, czy trybów rozgrywki. To od Was będzie zależało, w co chcecie zagrać i z kim, ponieważ tryby gry poprzedzają przygotowane specjalnie dla każdego trybu gry lobby, w którym osoba inicjująca rozgrywkę sama dobiera graczy. Nowością będzie także menu, które pojawi się zawsze po wejściu do gry lub przejściu w stan "ZW". Z jego poziomu będziecie mogli przejść do gry, sprawdzić swoje statystyki, przeczytać newsy dotyczące aktualizacji zawartości gry, dokonać konfiguracji konta w grze lub po prostu opuścić serwer. Mam głęboką nadzieję, że przygotowywany przeze mnie innowacyjny i niespotykany sposób na grę w SAMP przypadnie Wam do gustów. W związku z otwartością i mnogością opcji, którą chcemy Wam, jako zarząd sprezentować na serwerze SAMP, planujemy zmienić jego nazwę na bardziej ogólną w celu zachęcenia obcych graczy do wspólnej zabawy, jednocześnie trzymając nadal pieczę nad serwerem jako klan.

Mam w końcu głęboką nadzieję, że zobaczymy się w 2016 nie tylko na zupełnie nowym serwerze SAMP, ale również na licznych spotkaniach klanowych oraz turniejach. A tymczasem życzę Wam wszystkim na nowy rok więcej radości z gry, zaangażowania, życzliwości dla innych, i odczucia w 2016 atmosfery gry tak, jakbyście grali w nią po raz pierwszy Pozdrawiam.



Poniższa część newsa została napisana przez: Vandiego


Witam Was, drodzy klanowicze w ten ważny dla klanu dzień. I tutaj z góry chciałbym jeszcze raz podziękować zarządowi na wybranie mnie na pozycję wicelidera klanu, choć na początku myślałem, że nie wypalę na tej pozycji, ale zawsze warto spróbować czegoś nowego. Zanim doszedłem do DS to grałem sobie na LU tak co jakiś czas z przerwami, z paroma dniami w [TW]. Po jednej z dłuższych przerw zacząłem regularniej grać na LU-DM i po dwóch dniach dołączyłem do DS. Przekonały mnie liczne prośby i coś czego w sumie nie ma w wielu klanach - spotkania klanowe, taka możliwość wspólnego grania, a klan był wtedy nawet liczniejszy więc to mnie ostatecznie przekonało, żeby złożyć podanie. Zarząd też nie przyjmował byle kogo, tak jak to już się utarło w innych klanach, że lepsza ilość niż jakość. No i zarząd wychodzący z różnymi inicjatywami dal graczy, np.: misje klanowe, turnieje i inne eventy. Z aktywnością chyba nie miałem problemów, miałem czas i chęci to grałem. Do pewnych rzeczy można było mieć zastrzeżenia, ale wiadomo, żaden pomysł, żaden system, żadna osoba nie jest idealna. Gdy już zostałem VCL to na własnej skórze przekonałem się, że czasem nawet trójce ciężko ogarnąć sytuacje na serwerze, wiadomo, głupawka czasem do głowy strzelić, ale niektórzy z uporem maniaka próbują coś odwalić. Przemyślanie jak ma wyglądać jakieś spotkanie, często zajmuje dużo czasu i nie zawsze wszystko wychodziło w praniu tak jak się spodziewałem. Chyba to tyle co do moich odczuć. Na koniec chciałbym przeprosić za duży spadek aktywności w grudniu, a to zapomniałem, a to coś mi wypadło, aczkolwiek myślę, że się poprawi. Na kolejny rok życzę klanowi, żeby się nic nie zmieniało.
Pozdrawiam, Vandi.





Spotkanie Klanowe #11


Witam wszystkich bardzo serdecznie w ten jakże ważny dla klanu dzień - rocznica reaktywacji. Z tej okazji miało miejsce Spotkanie Klanowe #11 na wersji 0.3. Zjawiły się na nim następujące osoby: eXe^, Genesis, Vandi, MichaX, Piterus, Cement, Bezix, Touch, Kameleon, HARDKOR, TheMaychalPl, Xenon, Fox., oraz częściowo ermaccer i Keebot. Gościnnie pojawili się także: RwwpL, Kunio, voyo, oraz Jarząb. Frekwencja dopisała, pod tym względem nie można narzekać.

Już 20 minut przed rozpoczęciem SK na serwerze było ponad 10 osób, które się napierdalały skinami do DM, a w tym czasie reszta zbierała się na serwerze. Równo punkt 20:00 doszło do pamiątkowego screenshota, a następnie do wybierania składów do pierwszego trybu rozgrywki jakim było TDM na Stubby - klasyk VCMP, co tu dużo gadać. Jako kapitanów swoich drużyn wybrałem dwóch moim zdaniem najlepszych obecnie klanowiczy: Xenona, oraz Piterusa, którzy wyselekcjonowali sobie następujące zespoły:

Xenon, MichaX, Kameleon, Bezix, Cement, TheMaychalPl, oraz voyo.
Piterus, Vandi, Genesis, Touch, HARDKOR, RwwpL, Kunio, oraz Jarząb.


Rozgrywka zakończyła się wynikiem 10:0 dla drużyny Piterusa.

Następnie został zorganizowany wyścig łączony: z Doków przy użyciu Faggio na Prawn Island na której uczestnicy przesiedni się na piekielnie szybie ścigagacze - PCJty by walczyć o dojechanie z jak najlepszym wynikiem do latarnii, która wyznaczała metę. Tutaj wygraną wyalczył sobie MichaX - wielkie gratulacje. Za nim na 2 pozycji dojechał Touch, a na 3 ktoś z dwójki Vandi / Genesis.

Po zakończeniu wyścigu przystąpiliśmy do wybrania teamów do ostatniego trybu Spotkania, czyli klasyczne TDM na bronie mieszanie (Uzi + Stubby + M4/Ruger).
Na ochotników do wybierania zgłosili się Vandi, wraz z Genesisem, którzy wybrali sobie następujące zespoły:

Vandi, eXe^, TheMaychalPl, Touch, MichaX, Kameleon, Jarząb.
Genesis, Piterus, HARDKOR, Fox., RwwpL, Kunio.


W tym trybie graliśmy bez podziału punktów, czysty fun. Najlepiej w tym trybie radził sobie Piterus (który także na Stubby wymiatał), oraz Kameleoni MichaX.
Na koniec fotografia i wszyscy uczestnicy mogli się rozejść.

Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z Spotkania Klanowego ze względu na bardzo wysoką frekwencję - z dywizji VC-MP, która liczy 17 graczy nie pokazał się tylko Szachu, który de fakto jest urlopowiczem. Oranizacyjnie także jestem zadowolony, było o wiele lepiej niż na wrześniowym SK na zero-trójce, mimo większej frekwencji dzisiejszego dnia. Zaraz przystąpię do zaktualizowania Rankingu Aktywności, oraz do wgrywania screenów ze SK.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim za obecność, za zachowanie, oraz wspólną grę. Liczę, że jeszcze nie raz będzie ku temu okazja, nie tylko w słonecznym Vice.
Pozdrawiam, eXe^.











Rozszerzona zawartość newsa
Dokładnie 24 stycznia 2015 roku o godzinie 18:00 po 4 latach i 3 miesiącach zamrożenia klan Desert Storm został reaktywowany!
Od tego czasu minął równy rok. Rok który obfitował w masę wydarzeń w klanie, w multum przemian, zmian personalnych, oraz początkowych założeń.
Rok temu w ten zimowy wieczór, gdy wbiliśmy na Polską Scenę by ogłosić wszystkim, że klan =DS= oficjalnie powraca do życia skład w porównaniu z dzisiejszym różnił się tak bardzo jak GTA2 względem kolejnej wersji. Wtedy wyłącznie w VC-MP (i z zamiarem gry jedynie w ten MP) skład wyglądał następująco: Larry jako Clan Lider, eXe^ wraz z RwwpL jako Vice Liderzy oraz klanowiczami takimi jak: Mexikanos, KinG, Sony, Szajkk, Valdo, Domin. Z tamtego składu zachowało się 2 graczy - obecni liderzy. Jedni nigdy, nic nie znaczyli dla =DS=, inni w mniejszym lub większym stopniu byli zaangażowani w życie klanu, jednak wszystkich prędzej czy później spotkał ten sam los - zostali usunięci za brak aktywności, bądź sami zrezygnowali z DS.
Ten news będzie bardzo obszerny, będzie zawierał w miarę szczegółowe podsumowanie tego roku, poszczególnych wydarzeń, sporo statystyk i liczb, więc jeśli nie masz zamiaru doczytać go do końca najlepiej odpuść sobie w tym momencie :). Resztę zapraszam do lektury. Na początek zbiór najważniejszych wydarzeń, miesiąc po miesiącu:



* STYCZEŃ
Oficjalna reaktywacja klanu.
Dołączyli: Kunio, Kokosz, Roy_06, Michcio, HARDKOR.



* LUTY
Pierwsza po reaktywacji klanówka z klanem Master Clan wygrana 10:0. W składzie DS: Luk4s0, Bastian.
Zakup stałego hostu pod serwery, który jest użytkowany do dnia dzisiejszego.
Dołączyli: Bastian, Bezix, JarzabPL, Scootermod, Santon, Luk4s0, Piterus.
Odeszli: Bastian.



* MARZEC
Klanówka z klanem Polish Style przegrana przez DS 10:4. W składzie DS: Larry, Piterus, HARDKOR, eXe^.
Pierwsze Spotkanie Klanowe w Desert Storm.
Rozegranie turnieju klanowego Stubby League [VCMP], którego zwycięzcą został Piterus.
Otwarcie dywizji DS w Liberty Unleashed.
Misja Klanowa #3 w VC-MP.
Dołączyli: TheMaychalPl, Genesis, Fox.
Odeszli: KinG, Roy_06, MexikanoS.


TOP3: Stubby League
Piterus
Szajkk
Larry


* KWIECIEŃ
Pierwsze Spotkanie Klanowe Desert Storm w dywizji LU.
Awans eXe^ na Clan Lidera, oraz Kunia na Vice Clan Lidera.
Maraton Klanowy #3 w VCMP wygrany przez RwwpL.
Dołączyli: DanielBG, Vandi, OrZel, Glaca, KarnyBanan.
Odeszli: Michcio, Sony, Kokosz, Piterus.


TOP3: Maraton #3 VCMP
RwwpL
Piterus
JarząbPL


* MAJ
Migracja dywizji VC-MP na wersję 0.4.
Odejście z klanu Vice Clan Lidera - RwwpL.
Dołączyli: Waluta, Pav, Szachu, Bania.
Odeszli: Santon, Luk4s0, Valdo, RwwpL.



* CZERWIEC
Rozegranie turnieju klanowego Shotgun League [LU], którego zwycięzcą został Larry.
Dołączyli: Green, Cement, Seed1212, Grove.
Odeszli: Szajkk, Scootermod, DanielBG, OrZel.


TOP3: Shotgun League
Larry
HARDKOR
Waluta


* LIPIEC
Awans Genesisa na drugiego Vice Clan Lidera.
Pierwsza w historii klanu DS klanówka w dywizji LU z klanem Koxy Świata wygrana 10:0. W składzie DS: Larry, Vandi oraz Szachu.
Klanówka w LU z klanem Corleone Gang wygrana 10:1. W składzie DS: Larry, Kunio oraz HARDKOR.
Maraton #4 w VC-MP.
Dołączyli: jackes10, Piterus, RwwpL.
Odeszli: Domin, Glaca, Seed1212, Waluta, KarnyBanan.


TOP3: Maraton #4 VCMP
Fox.
TheMaychalPl
Patjx (gość)


* SIERPIEŃ
Pierwsza klanówka pomiędzy polskimi klanami w wersji 0.4 wygrana przez DS z Corleone Gang 10:6. W składzie DS: Kunio, Piterus oraz Larry.
Dołączyli: Marcepan, Xenon, Ramona.
Odeszli: brak.



* WRZESIEŃ
Otwarcie dywizji DS w San Andreas Multiplayer.
Pierwsze Spotkanie Klanowe Desert Storm w dywizji SA-MP.
Usunięcie z klanu jednego z Vice Liderów - Kunia.
Dołączyli: Adixxon, ermaccer, danielius34.
Odeszli: Green, Kunio.



* PAŹDZIERNIK
Awans Vandiego na drugiego Vice Clan Lidera.
Rozegranie turnieju klanowego Three Weapons League [SAMP], którego zwycięzcą został Fox.
Dołączyli: brak.
Odeszli: Pav, Grove1992PL, jackes10.


TOP3: Three Weapons League
Fox.
eXe^
Bezix


* LISTOPAD
Zakończenie SA Rally [SAMP] po sześciu odcinkach, którego zwycięzcą został eXe^.
Dołączyli: brak.
Odeszli: Marcepan, Glaca, danielius34, Ramona, RwwpL.


TOP3: SA Rally
eXe^
Szachu
Bezix


* GRUDZIEŃ
Misja Klanowa #4 i jednocześnie pierwsza w historii klanu w LU.
Dołączyli: Touch, Kameleon, KeeBot.
Odeszli: Adixxon, JarzabPL.



* STYCZEŃ
Rocznica reaktywacji klanu.
Dołączyli: MichaX.
Odeszli: brak.



W tym miejscu warto także wspomnieć o osiągnięciach klanowiczy =DS= w organizowanych przez administrację LU-DM turniejów takich jak AK League, czy też Stubby League na wersji 0.4.
W przypadku turnieju AK League organizowanego w czerwcu 3 miejsce wywalczył sobie jego organizator - Vandi.
Organizowane przez powyższego klanowicza rozgrywki Stubby League na 0.4, które odbywały się w lipcu na 3 miejscu zakończył z kolei HARDKOR. Nad nim uplasowali się nie reprezentujacy w tamtym czasie naszego klanu na 1 mjs: Xenon, oraz Piterus na 2.

W plebiscycie organizowanym przez Piterusa podsumowującym rok 2015 Desert Storm zwyciężyło w kategorii 'klan roku' co nie jest wielkim osięgnięciem ponieważ nie mieliśmy konkurencji (dosłownie). Tytuł gracza roku LU-DM powędrował do HARDKORA, a w kategorii gracz roku VC-MP ex aequo na 1 miejscu znaleźli się Xenon, oraz Piterus.


Na podsumowanie tego podsumowania filmik zawierający screenshoty z gry z całego roku po reaktywacji. Screeny zostały dodane od najstarszych do najnowszych wydarzeń. Warto sobie jeszcze raz przypomnieć, powspominać. Roczek w pigułce. Polecam oglądać w najwyższej jakości, najlepiej na fullscreenie by nic nie umknęło waszej uwadze :D. Życzę miłego oglądania:





Pewnie nikt z was nie przepada za matematyką w szkole, jednak nie obejdzie się na tym podsumowaniu bez poruszania się wśród liczb, które zawsze dobrze oddają to co się działo w danych kategoriach. W statystykach tych pominięci zostali liderzy z wiadomych względów - ze względu na pełnione funkcje mogli by zająć wszystkie najwyższe miejsca w poszczególnych kategoriach. Zapraszam do zapoznania się z multum statystyk poszczególnych graczy, oraz statystyk strony klanowej i wiele więcej.



AKTYWNOŚĆ W GRZE

Na pierwszy ogień pójdzie według mnie najważniejsza statystyka z tego roku, czyli Ranking Aktywności. Czemu najważniejsza, ktoś mógłby zapytać... A to dlatego, że DS to klan grający w gry-multiplayery, a w końcu sam Ranking Aktywności idealnie oddaje to kto, jak i ile zaangażowania włożył w wspólne granie.



W tabelce można wyróżnić 2 części: VCMP, LU, oraz SAMP są to wyłącznie Spotkania Klanowe a ilość maksymalnych punktów do zdobycia w danych dywizjach jest równoznaczna ilości SK. Z kolei Inne to wszystkie dodatkowe inicjatywy, wydarzenia takie jak Turnieje, Misje Klanowe, Maratony, oraz opis własnej kariery. W tej kategorii można było zdobyć maksymalnie 10 pkt.

Mimo prowadzenia przez pewien czas HARDKORA w Rankingu, którego później na 1 mjs zastąpił Jarząb, to Fox., który w późniejszym czasie wyprzedził obu zachował już swoją pozycję do końca, nie będąc zagrożony. Warto tutaj podkreślić, że z Spotkań Klanowych w VC-MP największą aktywnością wykazał się HARDKOR. Z kolei Spotkania Klanowe w LU, oraz SAMP zostały całkowicie zdominowane przez Foxa, który w tych dwóch dywizjach stawił się na wszystkich SK.
Jeśli chodzi o zaangażowanie się w dodatkowe inicjatywy, na tej płaszczyźnie zwycięstwo odniósł Piterus.




AKTYWNOŚĆ NA STRONIE

Skoro jest Ranking Aktywności, który pokazuje zaangażowanie w grze, to nie powinno zabraknąć rankingu, który oddaje, obrazuje aktywność poszczególnych graczy na stronie klanowej, którzy mieli okazje udzielać się na niej przez ten rok.



Tutaj na pierwszy rzut oka widać, że aktywność na stronie została zdominowana przez dwóch graczy: Piterusa i HARDKORA, którzy znaleźli się na podium w każdej z kategorii. W mniejszym stopniu także można zaliczyć do tego grona Bezixa.



STAŻ W KLANIE

Kolejną kategorią będzie staż klanowiczy w klanie. Na pierwszy rzut oka widać kto jest w DS praktycznie od początku i niektórzy śmiało już w tym momencie zasługują na przydomek starych wyjadaczy w szeregach Desert Storm. Hołd dla weteranów i życzę sobie, a przede wszystkim im by byli z nami jak najdłużej.




NIEOBECNY USPRAWIEDLIWIONY

Ta z kolei mniej chlubna klasyfikacja, osób które najczęściej się usprawiedliwiały z powodu nieobecności na Spotkaniach Klanowych, czy też różnego rodzaju wydarzeniach. W tym wypadku pod uwagę brane były jedynie usprawiedliwienia, zawarte w przeznaczonym do tego temacie z pominięciem wszelakich usprawiedliwień w shoutboxie, komentarzach czy też na GG.

W tym mało pozytywnym rankingu pierwszy stopień podium należy się dla Szacha, który usprawiedliwiał się, aż 5 razy. Za nim na równi znajdują się Bezix, oraz Vandi mając po 3 usprawiedliwienia. O jedno mniej dołożyli Piterus, wraz z Cementem.



STATYSTYKI KLANU


Tutaj można wyróżnić trzy najważniejsze kategorie: Spotkania Klanowe, inne dodatkowe inicjatywy takie jak Turnieje, Misje, Maratony, oraz rozegrane Klanówki. W pierwszym roku po reaktywacji odbyło się łącznie 23 Spotkań Klanowych:
* VCMP: 10
* LU: 9
* SAMP: 4


Klan DS rozegrał w tym roku łącznie 5 Klanówek, z czego 4 zakończyły się zwycięstwami. Dwie z pięciu CW miały miejsce w LU, a pozostałe trzy w VC-MP. Uczestnicy klanówek zdobyli dla klanu łącznie 44 fragi, tracąc ich 17.

Największą frekwencję doświadczyliśmy na Spotkaniu Klanowym #7 w LU, na którym zjawiło się łącznie 16 osób. 15 osób zjawiło się na Spotkaniu Klanowym #8 w VC-MP, które było pierwszym w wykonaniu Vandiego w roli Vice Lidera, a także na Spotkaniu Klanowy #3 w LU.

Warto zwrócić uwagę, że przez ten rok przewinęła się masa graczy, która nie reprezentnuje już DS. Dokładnie liczba tych graczy to: 31.

Obecnie średnia wieku wszystkich członków klanu wynosi 18,05, a z pośród 17 klanowiczy 10 jest już pełnoletnich.

W dziale z Rekrutacją zostało złożonych 50 podań (w tym podwójnie składane przez pojedyncze osoby).

Dodatkowo Galeria klanowa przez ten rok została wzbogacona, aż o 1771 screenów.



STATYSTYKI STRONY KLANOWEJ


Na stronie zarejestrowało się łącznie 87 użytkowników (odliczając od tego zbanowane, oraz usunięte konta botów).

Nasi Liderzy, oraz Vice Liderzy napisali łącznie 50 newsów, co w skali roku daje średnio jednego newsa na ponad tydzień.

Pod tymi newsami nasi użytkownicy zostawili łącznie 250 komentarzy.

Userzy napisali łącznie 801 postów na forum, oraz 2103 wiadomości w Shoutboxie.

Strona osiągnęła ponad 32k Unikalnych wizyt co jest bardzo dobrym wynikiem, dla klanu który gra w klasyki takich gier jak GTA III, czy Vice City.

Na stronie klanowicze mieli okazję głosować w 20 Ankietach, w których oddali łącznie 267 głosów.
Dowiedzieliśmy się z nich m.in, że największy procent klanowiczy korzysta z systemu Windows 7, najlepszą serią GTA jest Vice City, najlepszym bohaterem Tommy Vercetti, a najlepszymi miastamiLos Santos z San Anderas, oraz GTA V, a także Vice City z swojej pierwotnej wersji. Warto tutaj także odnotować, że w głosowaniu na najlepszy MP (z pośród tych w których DS ma swoje dywizje) wygrał SAMP, jednak o jeden głos mniej (po 5) miało VC-MP, oraz Liberty Unleashed. Z kolei bardziej jednogłośna okazała się ankieta na wersję VC-MP, gdzie zdecydowanie wygrało 0.3z R2.



PODSUMOWANIE


Przytaczając swoje słowa z przed roku (Nasz główny cel to zebrać paru ludzi i stworzyć z tego zgraną ekipę (...)) należy sobie zadać pytanie czy Nasz cel został zrealizowany? Bez wahania można odpowiedzieć - tak. Został zrealizowany w 200% bo nikt z osób, które wzięły na barki projekt o nazwie 'Reaktywacja DS' nie przypuszczały, oraz nie zakładały że okaże się on takim sukcesem. Pewnie wiele osób stwierdzi, że wyolbrzymiam, koloryzuję. Warto jednak spojrzeć na intensywność naszych działań, a przede wszystkim na fakt, że reaktywując klan w tak chujowych dla VC-MP czasach, w których gra dosłownie garstka Polaków pokazaliśmy, że można stworzyć klan na poziomie, a przede wszystkim go utrzymać przez taki długi okres czasu, bo to jest sztuką. A ta sztuka patrząc wstecz na klanową scenę VCMP w ostatnich 5, 6 latach udała się tak niewielu klanom, że ślepy drwal byłby je w stanie zliczyć na palcach jednej ręki. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy tego wszystkiego bez Waszego wkładu, najprościej pisząc - bez graczy, jednak w jakiś sposób Ci gracze się tu znaleźli co wcale nie jest takie oczywiste jak się wydaje, czego przykładem są klany działające w ostatnich latach, których głównym problemem była właśnie aktywność klanowiczy, często równa zeru. Jak już kiedyś wspominałem największą dawkę graczy dostarczyła nam dywizja LU (z 17 obecnych klanowiczy 7 stawiało pierwsze kroki na LU-DM), dzięki której wielu graczy dołączyło także do pozostałych dywizji.
Jesteśmy w miejscu w którym jesteśmy, ten rok szybko minął. Życzę sobie, by kolejny nie był gorszy od poprzedniego i owocował w masę wydarzeń, które kiedyś w przyszłości przełożą się na coś bezcennego - wspomnienia. Mimo, że wiele osób życzy nam źle, co wcale nie powinno dziwić w dalszym ciągu idziemy do przodu robiąc swoje nie oglądając się na zawistne spojrzenia i będziemy to robić dalej. Ja ze swojej strony obiecuję, że zrobię wszystko by klan przetrwał jak najdłużej na scenie w dobrym stylu, a żadna gówno-burza, czy pojedyncze jednostki tego nie zmienią :D.
Na koniec pragnę podziękować wszystkim obecnym klanowiczom, za to, że są z nami i w mniejszym, lub większym stopniu sprawiają, że ciągle funkcjonujemy.

Chcę też poinformować, że z dniem dzisiejszym w klanie zostaje wprowadzona ranga - Veteran. Krótki jej opis: Veteran, to klanowicz, który jest w klanie przynajmniej rok (365 dni). Będzie to odnotowane w panelu ze składem, oraz odmiennym kolorem nicku na stronie, względem zwykłych klanowiczy. Mam nadzieję, że niejeden zostanie wyróżniony tą ranga.
Jeśli chodzi o Ranking Aktywności, zostaje on prowadzony w dalszym ciągu na starych zasadach. Jedyna zmiana będzie taka, że Ranking zostanie rozbity na 2 części: ten ogólny, czyli Ranking Aktywności od reaktywacji klanu, oraz nowy w którym każdy zaczyna od zera; ranking liczący aktywność klanowiczy od drugiego roku reaktywacji, co oznacza, że pierwsze punkty do niego będzie można nabić na dzisiejszym Spotkaniu Klanowym w VC-MP 0.3z R2 na które serdecznie zapraszam. Nie będzie fajerwerków, nie będzie multum atrakcji - będzie klasyczna napierdalanka.

Zachęcam do komentowania, wypowiadania się a może do przedstawiania jakichś swoich propozycji związanych z nadchodzącym drugim rokiem po reaktywacji i trzecim ogólnie działalności DS.
Zapraszam też do zapoznania się z dalszą częścią newsa zawierającą wypowiedzi naszej załogi ;).
Pozdrawiam, eXe^.



Poniższa część newsa została napisana przez: Larrego


Dokładnie ROK temu reaktywowałem Klan Desert Storm, odbyło się to po 4 latach i 3 miesiącach od zamknięcia. Przez ten okres w klanie dużo się działo właśnie, strona przez cały ten rok przybierała na wyglądzie i estetyczności. Przewinęło się moim zdaniem dużo ludzi, jak na te czasy. Były też różne problemy i sprawy, które zawsze zostały rozwiązane w miarę szybko. Odbyło się też sporo inicjatyw w ciągu tego roku, co jest bardzo dobrym wynikiem, nie przypominam sobie, żeby w jakimś klanie przez rok tyle się działo. Jako założyciel i główny szef tego klanu życzę wszystkim zadowolenia z klanu, żebyśmy byli zgraną ekipą, dogadywać się i robić na ile damy radę, aby właśnie w DS czuć się dobrze, działając w trzech dywizjach, trylogii 3D. Mam nadzieję, że ten drugi rok będzie równie dobry, jak pierwszy i w styczniu 2017 roku będziemy obchodzić DRUGI rok od reaktywacji. Dziękuję eXe^, Genesisowi oraz Vandiemu, za pracę na rzecz DS. Nasze założenia wraz z reaktywacją wypaliły, czego efektem jest rok działania na dobrym poziomie. Dziękuję też Klanowiczom za wszystko co robią dla DS. Myślę, że się nic nie zmieni w ciągu kolejnych miesięcy, a może poprawi nawet, co będzie jeszcze lepszym plusem dla nas wszystkich. Z mojej strony będzie na tyle, pozdrawiam wszystkich serdecznie w tym drugim roku działalności DS.


Poniższa część newsa została napisana przez: Genesisa

hello Witam państwa uprzejmie.

Rok 2015 upłynął w naszej społeczności pod znakiem wielu przemian w klanie i nowości technologicznych, których doświadczyliśmy na platformach, gdzie spotykamy się by ze sobą grać. Nieustannie przychodzi nam podziwiać coraz nowsze warunki do gry. Kluczowymi dla tych zmian było otworzenie serwera VC-DM na platformie VCMP 0.4 oraz uruchomienie serwera SAMP dla naszego wąskiego grona graczy. Obserwowaliśmy też wiele przemian systemu serwera LU-DM, który na przestrzeni ubiegłego roku był wielokrotnie aktualizowany i poszerzany o nowe możliwości i atrakcje dla graczy. Wreszcie, doświadczyliśmy wielu przemian w wewnętrznej strukturze naszego klanu, wielu niefortunnych i tych wartościowych zbiegów okoliczności oraz licznych roszad zespołowych. W roku 2015 przez klan przewinęło się mnóstwo osób. Część z nich jest z nami do dziś, niektórzy pojawili się i odeszli w niepamięć szybciej, niż przyszli, inni natomiast, choć od zawsze obecni zdecydowali pożegnać się z miejscem w klanie. Brak rywalizacji między klanowych spowodował niemały zamęt w naszej społeczności. Niegdyś klany żyły nieustannie trwającymi walkami, gracze kształcili się dzielnie we władaniu daną bronią. Dziś należy mówić raczej, że klan to stowarzyszenie zrzeszające graczy dla lepszej komunikacji, organizacji wydarzeń itp.

Grając z Wami od marca przeżyłem wiele niezwykłych chwil, niestety z czasem doświadczając też wielu nieprzyjemności, ale jak to mawiają, "Nie krytykowany jest tylko ten, który nie robi nic". Podsumowując okres wiosenny pragnę podkreślić, że jest to najlepiej dotychczas wspominany przeze mnie okres, gdzie poznawałem każdego z osobna, rozpływałem się w możliwościach serwera i cieszyłem się na spotkania czy eventy. Później, w czerwcu 2015 rozpoczęły się pierwsze, bardzo wstępne rozmowy na temat ewentualnego powstania serwera SAMP dla graczy naszej społeczności. Po uzyskaniu drogą głosowania na stronie klanu pozytywnej opinii rozpocząłem planowanie serwera, co wiązało się też z uzyskaniem awansu na Wicelidera Klanu obok Wrzosia. Wakacje upłynęły mi (oczywiście, mam na myśli tylko czas poświęcony dla klanu) pod oznaką SAMP, gdzie pieczołowicie pracowałem nad serwerem wraz z moimi nieocenionymi pomocnikami, Cementem, Szachem oraz Jarząbem, którym do dziś stokrotnie dziękuję za ówczesną pomoc, naprawdę doceniam Wasz wkład w serwer, który powstał dla nas wszystkich. W momencie gdy 1 września uruchomiono serwer i dywizję, stosunki między mną a już wówczas Kuniem nie należały do lepszego sortu, co doprowadziło do odejścia z klanu Wrzosia. W tej kwestii nie ma o czym pisać, padło wystarczająco wiele słów, jednak ponieważ odbyłem niedawno dość niezwykłą rozmowę z jednym z ex-klanowiczów, pragnę tu nadmienić kilka słów i odgrzać starego kotleta na podsumowanie 2015 roku. Otóż pragnę podkreślić, że zarówno decyzja o tym, że wykonam serwer SAMP, że będę go aktualizował, decyzje o turniejach i udziałach w nich, decyzje podejmowane w innych sprawach, grafiki na forum i wszystkie inne duperele to decyzje podejmowane zawsze przeze mnie dobrowolnie. Zarówno eXe^ czy Larry mogą i mają prawo i słuszność powierzając mi część obowiązków bo taka jest struktura klanu, ale nic nie dzieje się pod wyłącznym wpływem któregokolwiek z liderów. Niektórzy nieobecni w klanie sieją ferment, że jestem tu tylko posłusznym pieskiem - to świadczy jedynie o, z szacunkiem, ale braku jakiegokolwiek wyczucia moralnego i nieświadomości herezji, które puszcza dalej w świat. Przejdźmy z powrotem na serwer SAMP, o którym powiem kilka uwag ze względu na pieczę którą nad nim sprawuję.

Najważniejszymi punktami roku 2015 w dywizji SAMP to turnieje Three Weapons League oraz SA Rally, które cieszyły się dużą popularnością. Mi naturalnie szczególnie w pamięć zapadł rajd San Andreas, ze względu na cotygodniowe emocje na różnych trasach rajdu, kwalifikacje przed każdym odcinkiem, ale przede wszystkim ze względu na zaangażowanie uczestników. To radość widzieć graczy, którzy biorą się na poważnie za treningi i pracę aby odnieść sukces w turnieju, walcząc o każdy punkt w klasyfikacji generalnej. W 2016 dołożę starań, aby zorganizowana została druga edycja, być może nieco bardziej szalona. Co zaś się tyczy silnika, który napędza naszą grę na SAMP? Otóż serwer jest aktualnie przygotowywany na potężną aktualizację wzbogacającą rozgrywkę o kilka różnych trybów gry w przyjemnej dla oka grafice. Przygotowywane są systemy własności prywatnej, takiej jak apartament, pojazdy oraz broń. Nowością będą także poziomy doświadczenia, które będą określały Wasze zaawansowanie w grze, dodawały respektu oraz umożliwiały odblokowywanie kolejnych możliwości, broni, czy trybów rozgrywki. To od Was będzie zależało, w co chcecie zagrać i z kim, ponieważ tryby gry poprzedzają przygotowane specjalnie dla każdego trybu gry lobby, w którym osoba inicjująca rozgrywkę sama dobiera graczy. Nowością będzie także menu, które pojawi się zawsze po wejściu do gry lub przejściu w stan "ZW". Z jego poziomu będziecie mogli przejść do gry, sprawdzić swoje statystyki, przeczytać newsy dotyczące aktualizacji zawartości gry, dokonać konfiguracji konta w grze lub po prostu opuścić serwer. Mam głęboką nadzieję, że przygotowywany przeze mnie innowacyjny i niespotykany sposób na grę w SAMP przypadnie Wam do gustów. W związku z otwartością i mnogością opcji, którą chcemy Wam, jako zarząd sprezentować na serwerze SAMP, planujemy zmienić jego nazwę na bardziej ogólną w celu zachęcenia obcych graczy do wspólnej zabawy, jednocześnie trzymając nadal pieczę nad serwerem jako klan.

Mam w końcu głęboką nadzieję, że zobaczymy się w 2016 nie tylko na zupełnie nowym serwerze SAMP, ale również na licznych spotkaniach klanowych oraz turniejach. A tymczasem życzę Wam wszystkim na nowy rok więcej radości z gry, zaangażowania, życzliwości dla innych, i odczucia w 2016 atmosfery gry tak, jakbyście grali w nią po raz pierwszy Pozdrawiam.



Poniższa część newsa została napisana przez: Vandiego


Witam Was, drodzy klanowicze w ten ważny dla klanu dzień. I tutaj z góry chciałbym jeszcze raz podziękować zarządowi na wybranie mnie na pozycję wicelidera klanu, choć na początku myślałem, że nie wypalę na tej pozycji, ale zawsze warto spróbować czegoś nowego. Zanim doszedłem do DS to grałem sobie na LU tak co jakiś czas z przerwami, z paroma dniami w [TW]. Po jednej z dłuższych przerw zacząłem regularniej grać na LU-DM i po dwóch dniach dołączyłem do DS. Przekonały mnie liczne prośby i coś czego w sumie nie ma w wielu klanach - spotkania klanowe, taka możliwość wspólnego grania, a klan był wtedy nawet liczniejszy więc to mnie ostatecznie przekonało, żeby złożyć podanie. Zarząd też nie przyjmował byle kogo, tak jak to już się utarło w innych klanach, że lepsza ilość niż jakość. No i zarząd wychodzący z różnymi inicjatywami dal graczy, np.: misje klanowe, turnieje i inne eventy. Z aktywnością chyba nie miałem problemów, miałem czas i chęci to grałem. Do pewnych rzeczy można było mieć zastrzeżenia, ale wiadomo, żaden pomysł, żaden system, żadna osoba nie jest idealna. Gdy już zostałem VCL to na własnej skórze przekonałem się, że czasem nawet trójce ciężko ogarnąć sytuacje na serwerze, wiadomo, głupawka czasem do głowy strzelić, ale niektórzy z uporem maniaka próbują coś odwalić. Przemyślanie jak ma wyglądać jakieś spotkanie, często zajmuje dużo czasu i nie zawsze wszystko wychodziło w praniu tak jak się spodziewałem. Chyba to tyle co do moich odczuć. Na koniec chciałbym przeprosić za duży spadek aktywności w grudniu, a to zapomniałem, a to coś mi wypadło, aczkolwiek myślę, że się poprawi. Na kolejny rok życzę klanowi, żeby się nic nie zmieniało.
Pozdrawiam, Vandi.





Spotkanie Klanowe #11


Witam wszystkich bardzo serdecznie w ten jakże ważny dla klanu dzień - rocznica reaktywacji. Z tej okazji miało miejsce Spotkanie Klanowe #11 na wersji 0.3. Zjawiły się na nim następujące osoby: eXe^, Genesis, Vandi, MichaX, Piterus, Cement, Bezix, Touch, Kameleon, HARDKOR, TheMaychalPl, Xenon, Fox., oraz częściowo ermaccer i Keebot. Gościnnie pojawili się także: RwwpL, Kunio, voyo, oraz Jarząb. Frekwencja dopisała, pod tym względem nie można narzekać.

Już 20 minut przed rozpoczęciem SK na serwerze było ponad 10 osób, które się napierdalały skinami do DM, a w tym czasie reszta zbierała się na serwerze. Równo punkt 20:00 doszło do pamiątkowego screenshota, a następnie do wybierania składów do pierwszego trybu rozgrywki jakim było TDM na Stubby - klasyk VCMP, co tu dużo gadać. Jako kapitanów swoich drużyn wybrałem dwóch moim zdaniem najlepszych obecnie klanowiczy: Xenona, oraz Piterusa, którzy wyselekcjonowali sobie następujące zespoły:

Xenon, MichaX, Kameleon, Bezix, Cement, TheMaychalPl, oraz voyo.
Piterus, Vandi, Genesis, Touch, HARDKOR, RwwpL, Kunio, oraz Jarząb.


Rozgrywka zakończyła się wynikiem 10:0 dla drużyny Piterusa.

Następnie został zorganizowany wyścig łączony: z Doków przy użyciu Faggio na Prawn Island na której uczestnicy przesiedni się na piekielnie szybie ścigagacze - PCJty by walczyć o dojechanie z jak najlepszym wynikiem do latarnii, która wyznaczała metę. Tutaj wygraną wyalczył sobie MichaX - wielkie gratulacje. Za nim na 2 pozycji dojechał Touch, a na 3 ktoś z dwójki Vandi / Genesis.

Po zakończeniu wyścigu przystąpiliśmy do wybrania teamów do ostatniego trybu Spotkania, czyli klasyczne TDM na bronie mieszanie (Uzi + Stubby + M4/Ruger).
Na ochotników do wybierania zgłosili się Vandi, wraz z Genesisem, którzy wybrali sobie następujące zespoły:

Vandi, eXe^, TheMaychalPl, Touch, MichaX, Kameleon, Jarząb.
Genesis, Piterus, HARDKOR, Fox., RwwpL, Kunio.


W tym trybie graliśmy bez podziału punktów, czysty fun. Najlepiej w tym trybie radził sobie Piterus (który także na Stubby wymiatał), oraz Kameleoni MichaX.
Na koniec fotografia i wszyscy uczestnicy mogli się rozejść.

Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z Spotkania Klanowego ze względu na bardzo wysoką frekwencję - z dywizji VC-MP, która liczy 17 graczy nie pokazał się tylko Szachu, który de fakto jest urlopowiczem. Oranizacyjnie także jestem zadowolony, było o wiele lepiej niż na wrześniowym SK na zero-trójce, mimo większej frekwencji dzisiejszego dnia. Zaraz przystąpię do zaktualizowania Rankingu Aktywności, oraz do wgrywania screenów ze SK.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim za obecność, za zachowanie, oraz wspólną grę. Liczę, że jeszcze nie raz będzie ku temu okazja, nie tylko w słonecznym Vice.
Pozdrawiam, eXe^.